Me @ 27..

10:28 PM

Hello readers...


while i'm writing this, i'm already 27 years old and 11 days... alamak... a year younger... hehehe... but people nowadays probably tell that what does the age bring for kan... [ye ker..rasanya macam betul la..]... being 27 years breathing in this earth... being 27 years keeping my feet on the ground... being 27 years feel various of emotion... being 27 years doing what I need..and I want to do and 27 years being thankful to Allah.. my family[no one can replace them]..my friends for being there for me.. it's enough to say that my life already fully complete... I'm nobody without them.. Alhamdulillah.. masih diberikan kesempatan untuk terus bernafas.. terus mensyukuri segala nikmatNYA.. semoga Allah akan terus menerangi kehidupan ini berlandaskan segala ajaranNYA.. amin!

huhuhu well.. everything goes we as it should.. kerja.. so far so good.. nowadays, we can't be too choosy..  bukan kerja je.. everything semua jangan nak memilih sangat.. you want it or you leave it.. that's the deal! so, for the mean time.. terima je la kan.. hopefully after this adala better jobs out there or if remain at the same place adala kenaikan gaji kan.. one thing for sure.. i'm starting to love my job.. dah hari2 menghadap menda yang sama so dah jadi rutin.. satu je yang i want people to know.. please understand my job.. biarlah gaji yang dibayar x memadai.. but i've no choice... being in the field of audit sangat mencabar... kerja x kira masa... and sometimes u'll never get a chance to get back at 5pm... i never asked to get back late.. but time did... we work with other people.. we have to follow the rule unless the rule is not reasonable to be followed... kadang2 kena meet with the tight due date.. facing with kerenah boss yang kadang2 hampeh... semua tu drive me to stress... sungguh.. even sometimes tuh tersepit kat tgh2 between work and family... adoiii.. almost drive me crazy!!! and it does take my life away!..

erm what else... sesungguhnya I never regret with what have I got thru this 27 years time.. [erm cuma regret kenapa xbelajar rajin-rajin je dulu sebab saya tau sangat sebenarnya pandai!! hehe] experience teach me to be a better person from day to day.. kadang2 jauh je disudut hati tersentap tgk ada kawan2 yang much2 better than me life nya... tapi saya percaya pada qada dan qadar... everything happen for a reason... mungkin belum tiba masanya kan..

1 je yang malas nak dikomen.. mengomen or ape2 je la... when it comes to soal jodoh.. well, most of my friends yang sebaya umurnya dah pun berkahwin even dah ada anak2 dah.. but me, still single.. still ape2 jerlah... and of the mst fav question that never fade from being asking to me adalah... bila nak kawen... umur dah meningkat.. jangan nak memilih sangat.. untuk pengetahuan ye.. i'm not too choosy dalam memilih pasangan.. tp xkan xmemilih kot.. xkan nak pakai tangkap muat..   it should be a bit choosy when i come to soulmate ni.. it's about future life.. salah pilih nnt kang merana di kemudian hari.. betul x.. hehehe.. pandai2 je kan.. have to confess that i'm not have someone special yet.. sila amik perhatian ye...[rasa nya betul setakat ni] tp sape yang xnak buat album duo kan.. the time just not yet to come... I pun nak kawen juga... sila percaya saya... ni kalau cakap xda lagi masing2 pakat xnak caya.. camno tuh..hahaha... bila orang suruh tolong carikan lain pula pemahaman orang2 nih.. adoi... bab2 kawen.. bab2 hati ni mmg surrender la..ok!!! dah nak dapat anak buah dah weii... tp kakak die duk cmtu je lagi... panas telinga nih.. sangat!!

1 lagi yang kat rumah ni duk pot pet pot pet.. asal ada orang kawen je.. nak gi.. asal nak gi je ada orang kawen.. ko tuh bila plak nak kawen.. haaa kan dah kena... xpun.. dia ni kena mandi bunga nih.. liat noo jodoh dia... xpun pergila kawan dengan kawan2 lelaki yang lain.. kenal2 dulu... xpun ni aku ada kawan nnt aku kenalkan kat ko... adus... speechless kadang2... target untuk siapkan keje i can do it properly... sangat boleh.. but target untuk berdua.. please dun asked me.. sape ada mintak nak hidup sorang2 weh....!!! please pray for me ye... semoga ditemukan jodoh yang baik secepat yang mungkin..!! heheh...

overall.. masih mencari untuk menjadi lebih baik... but i'm still here.. and not going anywhere.. i dun know y.. but i dun get the exact permission.. tapi pemikiran xdala sesempit mana..kena amik tau current issue and so on.. walaupun xglamer mcm kawan2 lain yng duk kerja di bandar.. alhamdulillah rezki tuh ada kat sini... biarlah orang kata xmaju langsung duduk sini.. i tak kesah... say what u want to say as u have the right... but for me i do not care becoz i know what i have to do!

let me have a space to enjoy part of my life ye people.. but if i'm doing wrong do tell me.. x kesah pun jika ianya ke arah kebaikan... i really really appreciated it very much... anyway.. thanx to all  yang wish on my birthday... thanx to my mom for giving birth of me.. thanx my family for all this time.. yang bagi makan minum shelter.. education.. dun know how to repay all this.. thanx to my friends for being there for me... thanx to lecturers..teacher for guiding me.. thanx earth for giving me oxygen.. for giving me various of feeling and emotion.. thanx Allah! kerana bagi kesempatan untuk terus bernafas untuk terus memperbaiki kelemahan untuk menjadi yang terbaik..

will write again soon! thanx for reading !

You Might Also Like

0 jari dompok

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram

Flickr Images