Malaysia Yang PUNYA!

2:04 PM

Assalamualaikum and salam Sejahtera readers..


huyyo, dekat twitter, FB , bloggers even media-media lain, all covers on Kemenangan Skuad Harimau Malaya mempertahankan Emas buat kali ke-2 berturut-turut setelah membenam Garuda tru penalties biarpun terpaksa naik Barracuda for safety purpose. Berita yang hangat bak pisang goreng saat ini! Laku je kat mana-mana.

Bangga kan.. kita main dengan bersungguh-sungguh fair and square.. no tricking.. no acting at all..  we played in full of respect.. Satu kebanggaan dapat membenam Garuda yang tersungkur di tempat sendiri.. berjaya menutup mulut mereka yang memandang rendah pada pemain Malaysia... even ada semala terbaca FB where person said I hate Malaysia. Dengan penyokong Garuda yang less manners, kesedaran sivik yang kurang.. I think they should learn from the mistake. Sukan bukan medan perang. Tapi medan untuk gain experienced and skill in which kita main dengan semangat kesukanan bukan perkauman or even else.

To those my friends, jangan pulak kita sanjung pasukan kita dizaman kegemilangannya saja.. once jatuh kita terus mengkritik... if you want to comment, make sure itu komen yang membina.. the most important is semangat kita yang cintakan negara kita.. we have to support Malaysian product..[make sure its for the good one] jadi kita kena sentiasa menyokong dan beri sokongan yang tak berbelah bagi disetiap keadaan dan disetiap ketika.

malas nak bebel lebeh... so, kindly and proudly to say TAHNIAH skuad BOLA SEPAK MALAYSIA SEA GAMES 2011. sangat bangga saat lagu NEGARAKU berkumandang di Stadium Utama Gelora Bung Karno! Kita dapat emas untuk raja segala pingat emas. Tahniah skuad Malaysia...  Tahniah pada semua pemain Encik GoalKeeper, Encik Penalties Takers, Management Team, Encik Coach, Encik Defends, Encik Strikers dan Semuaaaa... All the best menentang Syria this coming Wednesday [btw dorg dah diterbangkan ke M'sia mlm tadi juga via jet yang disewa oleh KBS untuk persediaan menentang Syria esok]


Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah (kopipes dari FB beliau)
As salamu'alaikum sahabat FB yg d kasihi. Syukur n tahniah krn masih hidup, beriman n berfikiran positif. Tahniah juga kpd Harimau Muda (HM) krn memenangi pingat emas. Pengajaran penting yg kita dpt drp kejayaan HM tersimpul dlm hadia Nabi saw: Allah bila nak beri kebaikan kpd hambaNya, d mulai dgn musibah. Pasukan HM mengharungi ujian getir bermula dgn jadual perlawanan di ubah2, tempat latihan terlalu jauh, d hina media tempatan, d ganggu dlm perjalanan ke Gelora Bung Karno, etc. Justeru, jika ada d antara kita yg hadapi sebarang masalah atau ujian, besabarlah, betulkan niat n amal, doa yg kudus, buat yg terbaik n tawakkal kpd Allah. Kejayaan insya Allah menunggu kita. Wassalam

You Might Also Like

1 jari dompok

  1. saya pon sangat bangga semalam! seronok sangat! tapi tu lah, semoga kemenangan ni menyedarkan yang pasukan kita bagus sebenarnya!

    ReplyDelete

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram

Flickr Images