Friday, August 28, 2009

MERDEKA... 52ND

tinggal beberapa hari jer lagi nak merdeka kan..kan.. dgn tema 1 MALAYSIA, rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.. macam2 perseption terkandung kat dalam tuh..


skrg lagu2 merdeka pun tgh hot di media2 elektronik.. bila dgr jer lagu tuh, automaticallly jadi bersemangat.. seyes beb.. nak2 lagu TANGGAL 31 & JALUR GEMILANG.. bab2 lagu ni aku nyanyi dgn meriah skali.. xda miming2 cam lagu2 len.. hahaha



Tanggal 31

Bulan lapan lima puluh tujuh

Merdeka! Merdeka!

Tetaplah merdeka

Ia pasti menjadi sejarah

Tanggal 31

Bulan lapan lima puluh tujuh

Hari yang mulia Hari bahagia

Sambut dengan jiwa yang merdeka

Mari kita seluruh warga negara

Ramai-ramai menyambut hari merdeka

Merdeka!

Tiga satu bulan lapan lima puluh tujuh

Hari mulia negaraku merdeka

Merdeka.. merdeka.. merdeka..MERDEKA!

JALUR GEMILANG

Merahmu bara semangat waja

Putihmu bersih budi pekerti

Kuning berdaulat payung negara

Biru perpaduan kami semua

Puncak dunia telah kau tawan

Lautan luas telah kau redah

Membawa semangat jiwa merdeka

Semarak jaya kami warganya

Empat belas melintang jalurnya

Semua negeri dalam Malaysia

Satu suara satu semangat

Itu sumpah warga berdaulat

Jalur gemilang... di bawah naunganmu

Jalur gemilang... kami semua bersatu

Perpaduan ketaatan Amalan murni rakyat Malaysia

Jalur gemilang... megah kami terasa

Jalur gemilang... kibarkanlah wawasan

Merah putih biru kuning

Jalur semangat kami semua

Berkibarlah

Berkibarlah

Berkibarlah

Jalur gemilang

....................................

Marilah kita sama2 menghayati erti pengorbanan kemerdekaan dgn penuh keinsafasan dan bersemangat,, semoga MALAYSIA akan terus merdeka! MERDEKA!

No comments:

Post a Comment