AKU..DIA & KAMU

8:09 PM

Pagi tadi.. buat julung-julung kalinya aku menjejakkan kaki ker Balai Polis Kemayan.. seram sejuk jer aku dibuatnya.. ni semua pasal Macha yang ntah sape2 buat kacau..

Al-kesahnya begini..

Around 9.50 - 10.00 pagi tadi aku ada kelas dekat 1 Tekun.. time subjek Sejarah la.. aku baru jer lepas salin nota kat board, nak explain kat students la kunun2.. suddenly datangla 1 macha yang agak sengal.. aku ingat dia ni one of students's father la.. as aku tgk dia ada pegang pas pelawat.. so, aku pun ok jerla..

then, dia tunjuk tangan dia panggil students aku.. xtahu yang mana 1 actually.. then dia panggil 3 students india aku.. ape benda dia cakap.. aku pun xtahu.. maybe aku kena juga blaja bahasa tamil nih.. ntah pebenda dia ckp xtau hujung pangkal terus die nak teranjang bebudak tuh.. aku naik kecut perutla..

sib baik students tuh dapat elak.. cume sorang jer baju dia berkesan tapak kasut macha nih.. then, dia kasi warning sama itu students.. jangan jadi macam keling paria... ape.. dia tuh bukan sekufu yang sama kaa..

aku naik cuak... sib baik macha tuh terus blah.. aku pun hape lagi jadi reporter xbertauliah laa.. rupa-rupanya macha tuh pakcik kepada sorang students ni.. pasal dia mengamuk pun cume pasal gambar anak dia yang dicuri oleh sepupu nyer sendiri.. anak dia dahla cantik [okla].. pandai[best students UPSR].. ayah dia cam mengamukla... selepas mendapati gmbr anaknya hilang... [mcm mana hilang aku xtahu..]

pas habis kelas bebudak ni naik opis nak repot kat cikgu besau.. aku pun kira terlibat la kan.. terus cikgu besau tanya aku awat x call dia.. mana la aku ingat..tgh panik camtu.. cikgu besau pe lagi.. jum gi balai buat report...

aku nak xnak ikot jerla.. sib baik ada pembantu makmal yang mmg familiar ngan abg2 pakcik2 polis.. polis pun menjalankan tugasnya dgn dedikasi.. tetibe macha tadi dtg.. aku gerun gak.. takut dia nak sabit aku.. tp, dia kata dia saja jer nak gertak students tuh [xlogik langsung].. dtgla mak students yang kena cap kaki td..merangkap kakak macha nih.. beriye xnak kasi kiteorg wat repot.. pas kena tengking ngan pak polisi baru tau..

dalam pada tuh, aku borak2 la ngan macha nih.. dia pun admit mmg salah dia.. sib baik dia xmarah aku... cume dia geram ngan anak sedara dia yang dah curi gmbr anaknya disamping berlaku masalah keluarga antara mereka.. ok jer macha tuh.. cume dia ni kaki minum..

giler...mmg satu pengalaman yang paling dasat wooo.. selepas itu, aku xtau ape urusan macha.. kakak macha dan polis.. pasal aku pastu kena balik sekolah balik... tp, seyes, gerun+takut+pucat dan segalanya ada tadi...

You Might Also Like

0 jari dompok

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram

Flickr Images