Kawin..kawin

9:10 PM

hahaha.. lama giler daku tidak mengupdate kan blog ku ini..
intention tu ada... tp, biasala tangguh punya tangguh terus lenyap..

neway, juz nak story bout 1 wedding ni.. a friend of me la kan.. zaman2 blajo kat U dulu..
nasib baik aku and the gang plan nak gi.. kalau x, xda batch kami yang attend wedding die..
well, aku x pernah gi rumah dia.. so, kawan aku la yang jadi tourist driver..

tema wedding dia, orange.. rupenya ramai adik-beradik die.. muka sumer sedondon.. yelah adik beradik.. yang unik nyer semua pandai speaking mandarin well..

kawan aku ni akad nikah hari ahad tuh juga around 10 a.m.. then dia dijangkakan bersanding around 12 p.m la.. time kiteorg sampai tuh lebih kurang kul 1 la.. pengantin x siap2 lagi..
lambat pun pasal tunggu mamat kawan tuh dari putrajaya..

nak dijadikan citer.. sesampai kiteorg kat rumah pengantin..kiteorg pun menyerbula bilik pengantin.. nak ambil berkat kununnya.. nak duk reramai dalam tuh rimas.. so, kawan aku yang agak kebulur ni ajakla makan.. kiteorg pun makan dengan sesedap hatinya.. kawan aku punya la lapor sampai nak terjatuh dari kerusi yang dia duduk..[ ude..ude, nak jadi bini orang pun perangai ttp macam mafia]

dah habis makan, kiteorg lepak dalam rumah pengantin.. xklusif la sikit. masa tuh dah pukul 2.. pengantin x siap2 lagi.. tetibe kiteorg nampak la kelibat pengantin lelaki dengan muka yang mencuka.. marah sangat kot, mak andam lambat sangat menyolek bini dia..

kiteorg tgk laki kawan kiteorg tuh dah naik hangin.. sesudah pengantin ready nak bersanding, lagi sekali laki kawan aku tuh buat perangai.. xnak bersanding... biler dipakse-pakse baru nak, tapi ditelengkan kepalanya kat persandingan tuh.. mulut xhabis-habis membebel.. marahkan semua orang.. kawan aku pun muka cam nak nangis jer.. kiteorang ni yang nak amik gambar dgn pengantin terus batalkan urusan itu.. takut2 pengantin tuh hangin ngan kiteorg.. maklumlah dahla xmakan lagi..kang ngan kiteorg plak dia makan..

tanpa disangka-sangka kiteorg dgr la cakap2 blkg yang mengatakan keluarga kawan aku ni x suka ngan suami pilihan hatinya tuh.. masa bercinta dah bergaduh-gaduh... cemburu tak bertempat laki tuh.. tibe2 datang kakak pengantin di sebelah kiteorg dan dengan selambanya kata " muka macam penagih dadah " ditujukan kepada pengantin lelaki..

ish..ish.. kiteorg terus terdiam.. kakak pengantin tuh yang bercakap sendiri.. selepas itu kiteorg terusla pulang dan nge'tea' disebuah kopitiam berdekatan dgn rumah pengantin sambil berbual-bual ttg perkembangan terbaru masing2 sambil mengimbau kenangan dolu2..

tunggu turn kawan2 aku yang nak kawin plak pasni.. aaku ni tolong hadir jer.. turn aku bila la plak...

You Might Also Like

0 jari dompok

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram

Flickr Images