Tuesday, September 14, 2010

Perginya tak kembali

1. As known... berita kematian dahsyat Dato' Sosilawati Lawiya (DSL) bersama 3 lagi yang bersama beliau amat mengejutkan kita semua.. begitu tidak berperikemanusiaan orang yang melakukan perkara yang paling menjijikkan.. patutnya kita salai balik orang yang membunuh tuh... biar dia tau betapa seksanya kena bakar... geram melihat binatang 6 ekor yang kena tangkap tuh..

as yang I bace.. one of the suspect tu memiliki kekayaan yang melampau... semuanya diperolehi daripada pekerjaan yang xbermoral dan berunsurkan jenayah... isk..isk.. dunia sekarang sangat senang... ape-apehal boleh setel dengan membunuh sahaja... omg... dunia yang menghampiri pengakhiran..

semoga.. keluarga DSL..dan 3 lagi tabah menghadapi dugaan ini.. redha lah dengan pemergian mereka... sesungguhnya apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.. semoga roh-roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman...

buat 6 ekor binatang itu..jangan lepaskan mereka walau seinci pun...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

2. 6 hari sebelum menjelangnya Aidilfitri.. one of my relative.. my uncle had passed away... sangat mengejutkan semua yang ada including his wife.. betullah kata orang hanya 1 alasan diperlukan untuk seseorang itu menemui penciptaNya.. my uncle tersedak dalam tidur.. dan terus menemui ajalnya.. sedangkan di siang hari arwah telah melakukan aktiviti hariannya termasuk mengerjakan solat terawih di surau..

doktor mengesahkan arwah mengalami serangan jantung waktu tuh.. jadi nafas tersekat untuk bernafas.. mungkin setakat itu saja nyawanya dipinjamkan... itu saja janjinya dengan Allah..

a week before kami sekeluarga sempat tidur semalam dan bersahur bersama arwah, mana tahu itulah kali terakhir kami bersua... alhamdulillah kerana dapat juga bertemu arwah untuk kali terakhir seakan kami tahu arwah akan pergi...

terasa sangat kehilangan arwah.. perginya sebelum syawal menjelma.. mungkin arwah mahu sywal kali ini disambut dengan arwah 2 orang ibunya..ayahnya dengan anak tersayangnya...

sesungguhnya yang hidup pasti akan mati.. itu janji kita pada Allah.. yang hidup teruskan hidup.. dan yang pergi kita selalilah sedekahkan Al-Fatihah buat mereka... semoga roh mereka tenang dan dicucuri rahmat di sana..

No comments:

Post a Comment